Oscarsgala igen!

Traditionsenligt tänkte jag skriva ett litet stycke om årets Oscarsgala, som gick av stapeln i natt. Med fokus på klänningarna! Jag kände inte att det fanns någon riktig hit, trots att många klänningar var väldigt fina. Och många inte. Men de sparar vi till en annan gång. En trist måndag i februari (den sista!) fokuserar vi bara på de vackra. Och de kommer här. Utan inbördes rangodning.
 
 
Brie Larson - förra årets vinnare av Bästa kvinnliga huvudroll - slog huvudet på spiken gällande volangtrenden.
 
 
En annan vinnare från förra året; Sveriges stolthet Alicia Vikander satsade också på volang. Jag känner mig lite osäker på klänningens urringning och halsbandet , men plus för snygga skor och den höga uppsättningen.
 
 
En annan klänning jag känner mig kluven inför är Dakota Johnsons Gucciskapelse. På ett sätt är den bara för mycket av allt; 80-tal, klänning, Oscarsstatyett. På ett annat sätt är den på grund av detta helt underbar. Så retro att det blir rätt. 
 
 
En annan, lite mer nedtonad, Oscarsstatyettklänning var Jessica Biel. Ursnygg, om ni frågar mig. Det skadar ju inte att ha Justin Timberlake som accessoar (såg ni öppningsnumret?). Även han snygg.
 
 
En röd Valentinoklänning kan väl aldrig slå fel på röda mattan? 
 
 
Isabelle Huppert var nominerad för bästa kvinnliga huvudroll. Hon fyller snart 64 år, men är så otroligt snygg. Fransk, sval och elegant.
 
 
Och slutligen årets vinnare av Bästa kvinnliga huvudroll - Emma Stone. Jag börjar bli lite trött på att ha med henne år efter år och jag börjar även bli lite trött på de bleka färgtonerna hon använder sig av. Det blir liksom aldrig någon ÖVERRASKNING. Därmed sagt är hon fortfarande jättesnygg, inte minst i håret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0