Ny dag, nya tag!

Ny månad, nya tag! Ny säsong, nya tag! Listan kan göras lång. Oavsett vilket är hösten här och tro det eller ej, men jag gillar det. Nu har jag ingen ursäkt för att hoppa gymmet eller leva på mjukglass längre. Nu ska semesterkilona bort och träningen ska bli en vana.

Jag läste i en neurotisk blogg för ett tag sedan att man bör räkna var kalori man stoppar i munnen och att det bör räcka med 1000. Per dag! Och just idag ska även jag testa det här, brukar jag tänka varje morgon. Ibland håller det till eftermiddagskaffet, men oftast skriker magen efter mer mat redan vid 10-snåret. Och att jag bara ska få inta dagens resterande 40 kalorier efter ett svettigt träningspass är out of the question. Så jag struntar i tesen och kör på som vanligt. Lite av varje, är nog vinnaren i det långa loppet. I alla fall idag, när det vankas lunch med syster yster. Bara en halvtimme kvar.




Varför välja?

Trackback
RSS 2.0