Frisör-tajm

Så har ett - som alltid - välbehövligt frisörbesök kommit till ända. Trots tidigareläggning av besöket har det gått alldeles för lång tid mellan varven, vilket har fått mig att inse att det är dags att korta ned glappen. Något annat det var dags att korta ned var ju mitt alldeles för långa hår. Det har blivit långt på ett sätt så att det inte går att göra något med det, det hänger och bara… är. Jag föreslog snabbt ett drastiskt klipp på kanske 20 centimeter. Min frisör - som känner mitt hår bättre än jag - var inte övertygad så vi enades om cirka tio. Så skönt! En befrielse! Äntligen kan jag ha det utsläppt igen. Och ett något kortare hår är ju snyggare uppsatt än en lång och tung tofs. I min mening. 

(null)

Den klassiska förebilden. Före som i för jävlig. 

(null)

Håret. Tio centimeter slitna toppar. Mer än vad det ser ut att vara. 

(null)
(null)

Och så en selfie i fruktansvärd belysning på frisörtoaletten när jag äntligen lyckats vända benan rätt. Att det alltid ska vara så svårt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0