Hedda, 1 år

Så blev vår lilla Hedda 1 år. Det senaste året har gått fortare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig. Det är väl så när man har fyra barn, jobbar och livet snurrar på. Men ändå! Vår lilla bebis har fyllt året. 

(null)

Inte helt medveten om vad som hände väcktes hon ändå med skönsång och presenter på morgonen. Rutinerna fick rulla på; sång, presenter, frukost, tårta. Även om det kanske var syskonen som var mest nöjda över födelsedagskonceptet och papper och snören till paketen faktiskt var roligare än själva innehållet. 
 
(null)

Födelsedagsfrukost intas helst chillat med en fot i vädret. Det är sen gammalt. 

(null)

Alltid jordgubbstårta på födelsedagar som inträffar på vårkanten. Det vill säga hela familjens utom min. Då slår vi på stora trumman. 

(null)

Hedda i min gamla outfit från min ettårsdag. Äpplet faller inte långt även om just färgerna gör det i det här fallet. Här med den nyinförskaffade dockan, som var en present från mormor, i ett fast grepp. 

(null)
(null)
 
För ett år sedan var hon en nykläckt och nöjd liten tjej som mest sov. Det är nu jag vill skriva att jag svävade på moln och var i en bebisbubbla på patienthotellet, men det enda jag kan minnas är vidriga eftervärkar och såriga bröstvårtor. Att vara nyförlöst är väl sällan en dans på rosor. Även om det - såklart och förhoppningsvis - är värt det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0