Booster

I fredags var det äntligen dags för vaccinspruta nummer 3, den så kallade boostern. Föga anade jag att den skulle klubba mig resten av helgen. Redan i fredags kväll kom de första symtomen smygandes; frossa, muskelvärk, trötthet och allmän orkeslöshet. Först i söndags kände jag mig bättre och återfick lite hopp om livet igen. Men! Nu är jag färdigvaccinerad - med nya och färre restriktioner att förhålla mig till. Om någon i familjen blir sjuk behöver till exempel jag - om symtomfri - inte sitta i karantän. Bara en sådan sak är ju värd att få lite biverkningar av. Hoppas jag!

(null)

Nyvaccinerade och lyckligt ovetandes om vad som komma skulle. 

(null)

Fredagens höjdpunkt. Alvedon, en varm dusch och skrynklig pyjamas. Just här mådde jag rätt okej. 

(null)

Sedan klämde jag ett par avsnitt av Hacks med en bebis under en filt. Fortfarande med Alvedon i kroppen. Hacks är för övrigt den enda serien jag rekommenderar just nu. Skrattar högt varje avsnitt!

(null)

I söndags, åter på banan efter en jobbig lördag, tog vi en promenad och en kaffe to go. Jag är mycket glad över min varma och långa dunkappa från Arket. Älskar faktiskt allt jag har från Arket, vilket är mer än vad man kan säga om systerbolaget (?) H&M. Jag får panik varje gång jag går in på H&M och ser deras masstillverkning och bedrövliga material. En liten passus. 

(null)

Och ja, visst kan jag fortfarande få covid IGEN med spruta nummer tre i kroppen, men jag tycker att den här bilden sammanfattar det hela rätt bra. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0