Alla hjärtans dag

Hela alla hjärtans dag-begreppet har väl devalverats rejält sedan… jag firade det. Eller är det jag som börjar bli gammal? Inte ens barnen var så pigga på att uppmärksamma det i år. Otto hade visserligen pyjamasparty med hjärttema och i Alices klass pratades det om helgonet Valentin. 

(null)

Otto var taggad för en dag full av spex på förskolan. Med rätta! Det var dansstopp, kärleksmums, ansiktsmålning och pyssel. 

(null)

Det var ett ledset lejon (eller tiger?) som hämtades upp. Han ville varken gå hem eller tvätta bort sitt smink. 

(null)
(null)

Själv hade jag städerska hemma, så fick inleda dagen på Gateau med ett annat litet kärleksbarn. Lugnt, skönt och harmoniskt. Inte helt fel. 

(null)

Sedan målade jag - och Alice - naglarna i hjärtfärger; en röd nagel och resten rosa. Själva målningen blev ju sådär. 

(null)

Och så min present till mig; en timmes utomhusträning i stormigt väder. Mycket bättre än vad det låter och vad är väl bättre än att investera i sin hälsa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0