Arket

Jag är inte överdrivet förtjust i fast fashion - efter min utrensning under flytten var faktiskt ett av mina löften att aldrig mer köpa ett billigt* plagg - och minst av allt greenwashande H&M. Däremot är jag förtjust i H&M-ägda Arket. Motsägelsefullt? Kanske. Men kläderna från Arket känns inte alls lika billiga och kortlivade som moderkoncernens. Lite dyrare, lite mer kvalitet. 

Igår kom det sig så att när jag - trött som vanligt - kom in på kontoret upptäckte att jag var klädd från topp till tå i just Arket. Tröja, byxor, skor. Om inte det förtjänar en toa-selfie; vad gör då det?

(null)
(null)

Randig tröja, skrynkliga linnebyxor (fördelen med linne är ju att det ALLTID är skrynkligt och därmed helt meningslöst att ens försöka stryka) och spetsiga skor. Och så ett OTROLIGT slitet sommarhår som ska få sig en rejäl omgång nästa vecka. Är det då jag klipper page?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0