Sjukdomsmånad

Mars har ju inte varit en kanonmånad ur ett hälsoperspektiv. Först fick hela familjen maginfluensa - i olika omgångar såklart - och nu har jag drabbats av halsfluss. Jag kände direkt att det varken var en vanlig feber eller ett vanligt halsont jag drogs med och fick efter lite överdrifter och påtryckningar tid för provtagning. Med en snabbsänka på 85 (ja, den bör ligga under 5) och streptokocker i halsen fick jag äntligen penicillin till slut. Älskade Kåvepenin! Halsontet, som inte varit av denna värld, har effektivt hindrat all typ av matintag samt all fysisk - och psykisk - aktivitet. Nu ska det väl ändå bli bra?

(null)

I väntan på provtagning utanför vårdcentralen. Jag fick ju inte komma in på grund av halsont. Pandemin har man ju nästan glömt bort. Vad som inte glömts bort är mina argrynkor. Tydligare än någonsin. Har jag nått the point of no return?

(null)

Kåvepenin! Bästa presenten jag kunde önska mig. Så snabbverkande!

(null)

Den enda maten jag var sugen på efter ett par dagar utan; torsk, smält smör, gröna ärtor och massor av riven pepparrot. Ingen succé hos övriga familjen dock, men vad gör väl det? Jag äter mat igen - hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0