Vaccinerad

Det man läst om i vad som känns som evigheter, men ändå inte riktigt kunnat hoppas på skulle bli verklighet ens i år, har nu hänt. Vaccinationen är i full gång och nu har även jag fått första sprutan! När sticket kom kunde jag inte låta bli att skänka en tanke till alla anti-vaccers där ute och funderade på vad det egentligen var som sprutades in i mig. Kan staten - eller Facebook - spåra mig vart jag än går nu? Kommer en eventuell senare blodpropp kunna härledas till det här tillfället? Och hur kommer 5G in i bilden (eller är det en helt seperat konspirationsteori?). Sedan läste jag innehållsförteckningen och slappnade av. Och ytterligare ett par timmar senare blev jag dålig på riktigt. Frossa, muskelvärk, ett allmänt sjukdomstillstånd och smärta i armen. 24 timmar efter vaccinationstillfället var det som att trycka på en knapp och allt var som vanligt igen. Nu återstår det att vänta ett par veckor innan effekten uppstår och om ytterligare sex veckor är det dags igen. Dos 2. Kan man hoppas att livet kan återgå lite mer till det normala efter det?

(null)

Tar igen mig i skuggan efter sticket. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0