Hemmajobb

Jag har verkligen kommit in i jobba-hemifrån-matchen och till skillnad från så många andra ser jag inte alls fram emot att gå tillbaka till jobbet. Jag har skapat små rutiner som fungerar alldeles utmärkt för mig och saknar över huvud taget inte kontoret. Men det kanske säger mer om kontoret.. När jag jobbade på Fujitsu åkte jag mer än gärna in trots att jag egentligen aldrig behövde. Men tiderna ändras och vi med dem!

(null)

En vanlig jobb-outfit nuförtiden. Tights, t-shirt, mjuka tofflor och en skön sjal. Perfekt när man skrotar runt i hemmets lugna vrå. 

(null)

Till och med mötena är bättre hemifrån!

(null)

Och det är ju inte bara jobbet som är digitalt. Allt har flyttats till denna plattform, inklusive bokklubben, som hade sitt första Teams-möte häromdagen. Fungerade perfekt! Inga tankar om tåg eller vem som ska köra eller stå för maten. Men just det sociala får ju gärna övergå till fysiska möten. Någon gång i alla fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0