Fettisdagen

I tisdags var det äntligen dags för årets höjdpunkt. I alla fall gällande bakverk. Som inte bara jag, utan även alla konditorier och caféer har laddat för sedan nyårsdagen. Jag pratar naturligtvis om fettisdagen. Men som alla varannan-tisdagar inledde jag förmiddagen med frukost på Espresso House för att sedan kila upp till gymmet - en tid då det faktiskt nästan är helt folktomt. Man måste ju göra sig förtjänt av sin(a) semla!
 
(null)
 
Stång modell tyngre (?) skulle lyftas och pressas med. Och fotograferas, tydligen.
 
(null)
 
Sedan kom jag hem, slängde i mig lunch - till ett Teamsmöte såklart - och gav mig på semlorna. Hemmagjorda blir ju inte vackrast, men godast!
 
(null)
 
Och ännu godare - tillika ännu mindre vacker - skulle den bli. En semla i all ära, men hetväggen tar alla pris! Ös på med varm mjölk, ät och njuuut! Det gjorde jag, eventuellt lite för högljutt.
 
(null)
 
Även barnen hade snappat upp konceptet med fettisdagen i skolan och lyckades tjata sig till varsin semla efter middagen. De åts dock utan mjölk, men med nosen rätt ner i grädden. Lille Otto fick nöja sig med en slät bulle, men verkade inte helt missnöjd för det.
 
(null)
 
Och nu när allt är över? Ja, då reas ju semlorna ut. Som denna chokladsemla, som var lite av en besvikelse. Men för en tia kan jag vara besviken. Nu laddar vi för nästa högtid - våffeldagen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0