Festmånad

Trots att större delen av månadens tillställningar blivit inställda har firandena gått i ett. För vad gör det väl att luciatåg, balettuppvisningar, glöggfester och gymnastikavslutningar har ställts in när ens syster fyller 40 och har fest i helgerna två? Lägg till julbord med jobbet och - vad som känns som - ett dussin barnkalas så har ni en fullspäckad festmånad. 

(null)
(null)

I Ystad på familjefirandet av 40-åringen. Hedda i ett sällsynt hårband, som det nog dröjer innan jag drar på henne igen. Hon har ju i ärlighetens namn inte så mycket hår. Det har ju däremot jag och min syster. Nio dagar innan ett efterlängtat - och välbehövligt - klipp. 

(null)

Såhär glad blev hon för presenten. En weekend (typ) i Köpenhamn. När får framtiden utvisa. En kvalificerad gissning är att det inte blir i år. 

(null)

Vi har också firat advent nästan hela december. Dagen före lucia med både glögg, lussebullar och tända adventsljus. Ibland händer det. 

(null)

På självaste lucia, tillika 40-årsdagen, åt jag lunch med festföremålet med familj på MJ’s. Lyxigt värre!

(null)

Sedan gick jag hem till mitt egna lilla luciatåg. 

(null)

Tjejerna chillar efter ett bejublat uppträdande. En lucia och en tomtemor. 

Helgen efter var det dags för den riktiga festen. Trots många coronarelaterade avhopp blev det en helkväll med myyycket bubbel och babbel. Jag lyckades med konststycket att ta noll bilder. Bara det måste väl bevisa hur roligt jag hade!? Nu stundar jul och nyår, men därefter drar jag gärna ner på tempot tills typ mars!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0