December

Det är något speciellt med första december ändå. Första advent kom så hastigt och oväntat i år att jag inte ens hann tänka på pynt, men nu - tre dagar senare - är jag äntligen ikapp. Stjärnor, ljusstakar och en och annan tomte har gjort myset komplett. Framför allt när regnet, som tidigare idag var snö, öser ner utanför fönstret. 

(null)
(null)
(null)

Krans, krubba och julby - check! Blir det ens jul utan dessa attiraljer framme?

(null)

Något vi däremot har varit ikapp med är bakandet. Igår sattes årets andra batch och jag fick såklart all hjälp (eller stjälp) jag kunde önska. Men goda blev de!

(null)
(null)

Idag kände Victor sig tjyvig och fick stanna hemma från skolan. Vi åt en lång och sen frukost, tittade på adventskalendern, tände ljus och öppnade luckor. Mysigt! Imorgon är han skolklar igen. 

(null)

Och medan Victor läste i sin bok (eller gameade) tog jag och den här lilla donnan igen oss efter nattens bravader. Snöblandat regn vräkte ned utanför fönstret och vi kröp ner i sängen. Det bästa med vintern, minus att vi var tvungna att hämta de andra barnen i exakt samma väder..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0