Namnet

Som vanligt har vi haft otroligt svårt att enas om ett namn till vår lilla fyra. Det har helt enkelt känts OMÖJLIGT när Erik helt seriöst har kommit med förslag som Bodil, Ann-Charlotte och Rakel. Allt jag har föreslagit har röstats ned med en svårslagen beslutsamhet. Samtidigt vet jag ju att jag har någon slags utslagsgivande röst. Det måste jag väl ha, efter allt jag har gått igenom? Gravid med tillhörande illamående och viktuppgång, förlossning med tillhörande eftervärkar, blödningar och lite random smärta. Samt någon mjölkstockning på det. Då blir det ju ännu svårare. Så definitivt att jag har hela hennes namnöde i mina händer. Och vill jag verkligen välja ett namn som hennes pappa hatar? Efter att Erik för fjärde gången föreslog namnet Lena insåg jag att jag verkligen vill det. Så dagen innan tremånadersdagen skickades lappen in. Det blev en liten Hedda. Hedda Filippa Eleonora. 

(null)
(null)

Hedda - tufft och gulligt på samma gång. Filippa - ett favoritnamn sen jag var liten. Eleonora - ett släktnamn på den enda släktingen som hade ett fint namn och inte var elak. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0