Färdigvaccinerad

Jag mådde inte hallon och meloner efter min första spruta, om jag säger så och var relativt orolig för hur den andra skulle ta sig. Men det hela förlöpte relativt smärtfritt andra gången. Jag fick inte ens speciellt ont i armen nu. Möjligtvis en viss trötthet, eventuellt orsakad av sprutan. Eventuellt orsakad av vanlig hederlig sömnbrist. Så! Nu är jag färdigvaccinerad. Om knappa två veckor kan jag ta mig an världen. Som om det vore ett alternativ. Jag har - i likhet med många andra - börjat uppskatta vårt vackra land mycket under pandemin. En mindre åtråvärd egenskap jag har dragit på mig under pandemin är en plötslig oförmåga att kallprata med folk. Jag har helt enkelt blivit folkskygg och fruktansvärt asocial. Detta är något som framkommit först efter jag börjat röra mig ute. Plötsligt har jag inte längre något att säga till någon ytlig bekant. Eller är det tvärtom? Ska bli intressant att se om det är här för att stanna.

(null)

Fully jammed! Och nej, jag var trött redan innan sprutans bieffekter kom, det syns ju tydligt här. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0