Födelsedagsbonanza

Äntligen har vi kommit en bit in i april och därmed klarat av tre födelsedagar och en bröllopsdag, som alla sker lite för tätt inpå varandra. Little did I know, när jag gick med på att förlägga bröllopsdagen dagen före Eriks födelsedag (för att han inte skulle glömma bort den och med någon slags vision om att vi inte skulle fira hans födelsedag. Well...). Men nu är vi ute på andra sidan. Efter Ottos födelsedag och smååringarnas släktkalas kom Alices 6-årsdag och kalas för kompisarna, tätt följt av en mer eller mindre bortglömd gummibröllopsdag, för att kulminera i Eriks 40-årsdag. Jag är nästan glad att det pågår en pandemi så att firandet inte kunde bli mer storslaget.
 
(null)
 
Födelsedagsbarnet fick oombedd hjälp från sin lillebror med presenterna. Hon lät dock saken bero på grund av att hon var glad och nöjd att det äntligen var dags för Dagen med stort D.
 
(null)
 
Vid frukosten väntade ännu fler paket och ett bord dukat enligt konstens alla regler. Enligt de regler jag dukat bordet med de senaste veckorna..
 
(null)
 
Efter en hel dags firande avslutades dagen med önsekmål från födesedagsbarnet - lasagne och marängswiss. 
(null)
(null)
 
Tro dock inte att festligheterna slutade där. Redan dagen efter var det dags för barnkalas, där åtta kompisar samlades för att fortsätta firandet. Alice, som varit klar sedan klockan 9, trivdes som fisken i vattnet med att stå i centrum och att ha alla kompisar hemma hos sig. Två timmar senare var festen - liksom jag - slut.
 
(null)
 
En sanering av kök och hus senare ställde jag om till nästa födelsedag. Äntligen lite vuxenfir! Eriks 40-årsdag gick egentligen inte av för hackor. Han väcktes med "skönsång", frukost och överraskningstennis. En av många presenter. 

(null)
 
Nybakad 40-åring efter en bättre lunch på vårt nya go-to-ställe; Dragörkajen. Lugnt och skönt och utsikt över vattnet. Samt god mat såklart.
 
(null)
(null)

Nästa överraskning fick till och med ögonbindeln åka på för. Sedan serverades bubbel och en gasolgrill. Tajmingen att få den ditlevererad i tid utan att Erik märkte något har stressat mig i VECKOR. Men allt gick vägen och nu ser jag fram emot en sommar där jag slipper stå i köket med annat än grilltillbehören.
 
(null)
 
De bästa presenterna kommer ju dock som vi alla vet i efterskott och utgör även en annan anledning till att jag inte ORKAR med fler begivenheter nu. Om en inte alltför avlägsen framtid är det - om allt går vägen - dags för ytterligare en födelsedag att trängas i mängden hos familjen Stam. Sedan blir det dubbelvasektomi och sterilisering av samtliga byxmyndiga familjemedlemmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0