Första advent

Innan jag hann blinka var det första advent. Eller jag hann visst både blinka OCH adventspynta hela huset. Utan någon större hjälp från någon annan - på gott och ont. Mysigt blev det i alla fall när alla lampor slutligen var på plats, tillsammans med Frösö kyrka och krubban. Ännu mysigare blev det i söndags när det doftade nybakade lussebullar och glögg i hela huset. Det blev - såklart - inget storslaget adventsfirande, men det blev bra ändå. Familjemys deluxe!
 
(null)
 
Så mycket julkänslor på en och samma bild. Notera A- och V-lussebullarna, tilläganade och tillverkade av de två äldsta barnen.

(null)

Ingen jul utan Frösö kyrka! Och en malplacerad jultomte med renar. Svårt att hålla fingrarna borta från denna kreation för många små familjemedlemmar. 
 
(null)
 
Paus i smaskandet för en bild. Eller; vissa verkar fortfarande vara mitt uppe i det, vad det verkar.
 
(null)
 
Barnen - och jag - med munnarna fulla med lussebullar. Kanske blir denna bild INTE årets julkort. Som landet ligger för tillfället blir det nog inga julkort över huvud taget. Anledning ovan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0