En god morgon

Mina planer på lunchspinning omkullkastades, då ett "viktigt" möte bokades in exakt den tiden. Istället för att vara besvärlig och flytta mötet tänkte jag om och flyttade spinningen. Jag vet att de nya restriktionerna säger att man inte ska gå på gym, men när fem personer befinner sig på varsin välsanerad cykel i en spinningsal som rymmer 30 känns det faktiskt okej. Betydligt bättre än att dela vikter och stänger ute i gymmet. Där går min gräns. 

Hur som haver. Jag ställde klockan på sex och hoppades på det bästa. Det var inte igår jag gick upp så tidigt. Mysigt ändå med ett helt mörkt och tyst hus i ett helt mörkt och tyst kvarter. Sedan trampade jag iväg till gymmet och rev av ett 45 minuter svettigt pass. Och det kändes så skönt efteråt. Framför allt när jag kunde slänga mig i duschen med vetskapen om att det är fredag och dagens träning redan är avklarad. 

(null)

Det man inte vill mötas efter en sådan bra start på dagen är ett frukostkonto som ekar tomt hemma. Vi kör - sist på bollen-  Linas matkasse den här veckan, vilket har gjort att vi nästan inte har handlat någonting under veckan som gått. Inklusive frukost, tydligen. Men skam den som ger sig. Jag slängde på mig myskläder och svängde förbi ett julpyntat Gateau, där det införskaffades färska frallor, croissant och lyxkaffe att avnjuta på hemmakontoret. En mycket god start på helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0