Åter på kontoret

Jag är som synes inte jätteglad över att vara tillbaka på kontoret, men vad gör man inte när städerskan härjar hemma och datorn strular? Jo, man åker in. Jag tycker att hela hemmajobbsbiten känns betydligt bättre nu än vad jag tyckte i våras. Det är rätt skönt att slippa göra sig iordning och cykla hela vägen till Pågens kontor. Och interaktionen med maken funkar mycket bättre. Det är till och med rätt mysigt att äta frukost ihop i lugnan ro varje morgon, utan barn som stör och stökar. Något som annars ALDRIG händer. Klart jag då och då kan önska att han kunde hålla volymen nere under sina zoom-möten eller att vi hade lite mer, lite mindre öppen, planlösning, men det FUNKAR.
 
Idag är jag dock som sagt på plats på kontoret. Firar det med en selfie i en mysig, men lite krånglig tröja. Vad ska man göra med kragen liksom? Vill man blotta axlarna eller blir det för naket?
 
(null)
 
Dagen till ära har jag till och med piffat mig med örhängen. Helt förgäves, eftersom kontoret i övrigt är relativt tomt. Tur det när jag upptäckte att jag glömt dra upp gylfen efter toalettbesöket.
 
(null)
 
En annan bra sak med att vara på jobbet är detta. Saffransgifflar och kaffe, som jag varken är ansvarig för att göra eller diska upp efter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0