Sköna maj välkommen

April tog äntligen slut och trots att maj inte verkar så mycket bättre ur ett coronaperspektiv är det i alla fall vår i luften. Det är ljust på kvällarna, barnen kan leka ute och solen tittar fram. Synd bara att ingenting annat påminner om en vanlig vår. Jag har dock bytt uppdrag och äntligen lämnat den statliga miljön på E.ON och påbörjat en ny, rolig utmaning på Pågen. Mitt bland alla bullar, skorpor och limpor sitter jag och ska försöka att inte gå upp i vikt. Samt analysera försäljning och volymer, såklart. 

På helgerna rullar barnens aktiviteter på och idag var det avslutning på Alices dans. Nästa vecka är det simskoleavslutning och veckan därefter terminsslut för tennisen. Äntligen blir det lite luft i schemat på helgerna, vilket bådar gott för våriga utflykter. Om hälsan håller, vill säga. 

(null)
(null)

Alice var allvarlig när hon uppträdde och lika allvarlig när hon tog emot sitt diplom. Det här skojar man inte bort. 

(null)
(null)

Både Victor och Otto har gjort stora vårklippet. Nu hänger ingen lugg i ögonen när eller om värmen kommer. Skönt!

(null)

Det var otroligt längesedan jag bjöd på ett blogginlägg i allmänhet och en dagens i synnerhet. Så here we go. På toaletten på Slättarps gård förevigade jag min outfit efter en sämre räksallad. Tröja från Carin Wester, jeans från Lois och urgamla ballerina från Rizzo. Samt väska, tillika julklapp, från Mulberry. Väskan kommer alltså därifrån. Julklappen kom från Erik. 

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0