Coronatider

Vad jag trodde skulle bli en tillfällig virusepidemi har utvecklats till en pandemi av aldrig tidigare skådat slag. Land efter land stänger sina gränser. Aktiviteter upphör. Människor uppmanas att jobba hemifrån och hålla sig socialt distansierade ifrån varandra. Det är galna tider. Helt oförutsägbart galna tider.
 
Hur jag - en inbiten gammal hypokondriker - ter mig i dessa tider? Sådär. Jag pendlar mellan att vilja och inte vilja ha coronan. Jag vill ha den för att ha det överstökat. Men om det inte stökas över då? Eller om det stökas över hela vägen ner i graven? Nej, då vill jag ju inte ha den. Just nu längtar jag efter lugnare tider. Säkrare tider. Inte bara hela sjukvåden står på spel, utan hela världsekonomin. Börsen störtdyker dag för dag och Dow Jones har inte varit på så låg notering sedan 1987. Som sagt; 2020 är ett galet år. Kan vi bara snabbspola till 2021?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0