Köldrekord

Efter en alldeles för bra vädermässig start på sommaren kom det första bakslaget. Regn och ett par enstaka plusgrader (nåväl, det känns så) nästan varenda dag. Den lovande sommaren och Afrikavärmen är ett minne blott. Jag går på semester på tisdag och är inte glad. Jag hatar att jaga värmen och att ta vara på varje solig sekund hela sommaren.  Att halvt om halvt frysa ihjäl bara för att sitta utomhus och äta för sakens skull. Att ta med sig en tröja vart man än ska. Till hela familjen. Ja, ni fattar. 

Men vi hade som sagt ett par underbara varma dagar i slutet av juni. Som ett exempel badade jag tre dagar i rad. Otroligt!

(null)

Brygga 9 var inte helt coronakompatibel, men jag förstår varför. Underbara temperaturer i vattnet. 

(null)

En fredagskväll köpte vi pizzor från Mastio, korkade upp en flaska Prosecco och njöt av utsikten. Tröja överflödig. 

(null)
(null)

Sedan åkte vi till Mölle för fler salta bad. Vi var inte de enda som tänkt den tanken.. Men härligt var det. En försmak på den riktiga sommaren, trodde jag. En härlig start på en Corona-deppig vår. Men icke! Juli är hittills kallare än genomsnittet och köldrekord har uppmätts på flera håll. Ingen bestående bättring i sikte. Men! Nu tar vi nya tag. Vad gör det om sommaren regnar bort? Vad gör det att vår mysiga Ölandsstuga blev inställd av värden och allt annat nu är uppbokat? Vad gör det att barnen redan klättar på väggarna hemma? Vi tänker positivt. Vi blir i alla fall inte rynkiga... Inte av solen i alla fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0