Corona, corona

Av mängden saker jag hyser rädsla för kan vi nu addera något till samlingen; covid-19, i folkmun känt som coronaviruset. Detta smittsamma supervirus, som jag till en början avfärdade som ett skämt. Någon som hade sitt ursprung från - och stannade i - Kina. Något som höll på att klinga av, eftersom kinesernas totalitära diktatur i princip gav dem utegångsförbud. Men icke! Nu har viruset fått en revival och tagit sig hela vägen till Europa. Och Sverige! Folk som varit i utsatta områden på mitt kontor sitter i hemmakarantän och är personanongrata på jobbet. Och vi som ska ut och resa på lördag. Äntligen fick vi tummarna ur och bokade en efterlängtad semesterresa till Kanarieöarna. Resan är i dagsläget vare sig särskilt efterlängtad eller välkommen. Jag hade helst satt mig själv i frivillig karantän tills hela virusstormen blåst över. OM den blåser över.
 
Dessvärre en helt annan typ av Corona. En som jag inte är lika rädd för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0