Mellandagarna

Mellandagarna har flutit på i ett lugnt och makligt tempo och trots att jag jobbat ett par timmar om dagen har jag verkligen lyckats komma in i ett skönt ledighetslunk. Sovmorgnar, långa frukostar, bokläsning, dåliga julfilmer och lite träning. Jag hade (kors i taket) gärna sett lite snö dessa dagar, men istället har regnet hällt ner. Dagligen. En av nackdelarna med att bo i Skåne. 

(null)

När det var uppehåll besökte vi dock en lekplats. Det var rått och kallt, men barnen verkade inte misstycka. 

(null)

Här trivs jag allra bäst och det är detta jag kommer att sakna mest med julledigheten. Har fått på nya Lassemaja till barnen och själv varvade jag läsning med jobb. Perfekt!

(null)

Annars har jag mest glidit runt såhär. Luvtröja och pyjamasbyxor. Vad mer kan man behöva? Det kommer att bli jobbigt den dagen jag måste gå tillbaka till jobbet. 

(null)

Otto har däremot varit bättre på att klä upp sig, här ovan i en fin tröja som han fick i julklapp av sina kusiner. Lätt medtagen efter en oklar gråtattack, men väl så söt. 

(null)

Victor har spenderat (för) mycket tid med sina julklappar. Nintendo OCH ny TV. Lite i mesta laget om ni frågar mig, men han får snällt dela med sig till sina syskon. Som än så länge är måttligt roade av just FIFA, men var sak har sin tid.

Nu laddar vi om för årets sista högtid - amatörernas afton - nyårsafton. Vi kommer att spendera kvällen hemma med familjen och massa godsaker. Kanske blir det lite fyrverkerier och - förhoppningsvis - tidig sänggång. Nyår - det mest överskattade vi har. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0