Första december

Idag inleddes sista månaden på detta minst sagt annorlunda år. Jag har haft fullt upp - inte så mycket på grund av bokslut - utan på grund av massa andra saker. Städerska på hemmaplan gjorde att förmiddagen spenderades på Espresso House. Det var rätt mysigt att sitta där och jobba; lyssna på musik, sippa på en kaffe och titta på julgransförsäljningen utanför. 

(null)

En bättre frukost! Vet inte varför jag har varit ett så stort fan av Gateau tidigare. De har inte ens Wi-Fi!

Efter några timmars jobb trampade jag in till stan och ett minst sagt efterlängtat besök hos frisören. Äntligen är hennes mammaledighet över och äntligen fick mitt hår den omsorg det förtjänar. 

(null)

Otvättat hår med slitna toppar och gulaktiga nyanser. Det kunde ju bara gå åt ett håll. Det bästa med att vara tillbaka hos "min" frisör är att jag inte ens måste förklara hur jag vill ha det; hon bara vet!

(null)
(null)

Och se så fint det blev! Från alla håll och kanter, faktiskt. 

Nu ska jag ladda med lite nyheter och slötittande på TV innan en tyngre arbetsdag tar vid imorgon. Eventuellt somnar jag i soffan. Men med dagens kaffemängd i systemet är jag inte säker. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0