Slutspurten

September har verkligen flugit fram. Jag kan inte förstå hur en hel månad bara kan glida mig ur fingrarna på det här sättet. Vad jag har ägnat mig åt kan sammanfattas i ett ord; budget. Jag har nog inte jobbat såhär mycket sedan jag började på mitt nygamla jobb för två år sedan. Även då var anledningen budget samt det faktum att jag var ny.  Nu ska jag ju sluta och hade kanske tänkt mig att övergången skulle vara lite.. lugnare. Nåväl. Ingen tackar mig för att jag har jobbat järnet, så egentligen var det väl förgäves, men så dags att komma på det nu. Imorgon är min enda omställningsdag innan det är dags för nya tag på tisdag. Jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot min nya utmaning som kan gå.. tja, hur som helst. 

Jag har också hunnit med lite annat under månaden. Jag har lyckats chilla en del. Lämnat och hämtat och tränat lite på luncherna. 

(null)
(null)

Att komma hem med dessa är dagens höjdpunkt. Eller så är det antiklimaxet efter en ganska stressig eftermiddag. Jag ska cykla under oklara vindförhållanden och hämta på två olika ställen inna klockan slår halvsex. Helst tidigare såklart. Aldrig problemfritt. 

(null)
(null)

Barnen har uppdaterat höstgarderoberna. Jag vill kopiera Alices stil rakt av till kläder i vuxenstorlek (vilket inte känns helt omöjligt). Minus diademet kanske. 

(null)

Victor har varit hos tandläkaren som en riktigt stor kille. Slipade ner en tand lite och fick smaka på den berömda banankrämen. Han gillade den inte. 

Sist, men inte minst har jag också varit i Åre. En hel dag fick jag där med en dag vardera för dit- och hemresa. Så värt! Not! Åre bjöd på ett par höjdpunkter, men framför allt bjöd det på två grader, regnrusk och utomhusaktiviteter. En ekvation jag inte uppskattade fullt ut. Så jag avslutar det här svamlande, sammanfattande inlägget med den enda bilden jag tog i Åre. Enjoy!

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0