Festligheter

Det har inte bara bjudits på sjukdomar för vår del den här månaden. Även festerna har duggat tätt. Två 40-årsfester och ett 70-årskalas under loppet av en och en halv vecka. De två förstnämnda utspelade sig på olika restauranger i Malmö. Det är inte ofta jag kommer ut i vimlet, men nu fick jag som sagt chansen två helger i rad. Halleda, vad det tar på krafterna! Inte en bild har jag tagit på någon av tillställningarna heller, men det är ju ett GOTT tecken. 

I tisdags fyllde mamma 70 år och vi åkte till Köpenhamn för att fönstershoppa och äta en bättre lunch. På kvällen var det släktkalas på plats. En riktigt lyckad dag!

(null)
(null)
(null)

Först passerade vi hotell D’Angleterre, där julskyltningen var i full gång. Det var även en mysig julmarknad på Kongens Nytorv. Jag ser ju faktiskt inte klok ut på bilden, vilket till mångt och mycket har att göra med kombinationen kappa, byxor, skor. Mina skor gick nämligen sönder när vi gick av tåget och på just den här bilden kör jag låneskor av syster. Så det är så. 

(null)
(null)

Fisklunchen på Café Victor gick inte av för hackor. Hur har jag aldrig varit där tidigare? Fantastiskt ställe! Fantastisk mat!

Dagen avslutades som sagt med att mormor firades hemma hos sig med snittar, tårta och bubbel. Kusinerna sammanstrålade, men en vägrade vara med på bild...

(null)

Såhär kan 70 också se ut! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0