Mars

Mars har kommit och hopp om våren med den. Ibland. Just nu är det nollgradigt och frost ute, vilket är anledningen till att jag sitter inne med mobilen istället för på cykeln i full karriär mot jobbet. Men snart så! Inläggen har - i vanlig ordning - inte duggat tätt här, men jag har haft fullt upp. Jobb och jobbrelaterade Stockholmsresor varvat med barn och barnrelaterade aktiviteter samt middagar och träffar med vänner. Allt i ett. 
 
Helgen som precis gått har bestått av allt ovan. Minus de jobbrelaterade Stockholmsresorna (men på onsdag är det dags igen). Den inleddes med att jag stängde ned datorn tidigt efter en intensiv bokslutsvecka och hämtade barnen. Mysigt! Det var inte igår. 
 
(null)
 
I hissen på jobbet. Redo att checka ut för helgen. På fredagskvällen drog vi på middag i Slottsstaden. Hela familjen och en vagn åkte buss. 
 
(null)
 
Bara Victor var - ofrivilligt - vaken av barnaskaran på hemresan. När bussen stannade slängde vi upp honom på ståbrädan och gick hem. Det gick över förväntan. 
 
 
I lördags var det dags för en efterlängtad Melodifestivalenfinal. Fem lördagar har lett upp till det här. Crescendot. Det var dock blandade känslor hos publiken hemma hos oss. Någon tyckte att rätt låt vann. Någon grät sig till sömns för att Bishara inte tog hem det. Och så vidare. Rätt lycklig är man ju ändå över att spektaklet äntligen är över.
 
(null)
(null)
 
Sedan har helgen som sagt bestått av barnrelaterade aktiviteter. Otto fick ta ett bad. Jag och Alice tog en selfie i vårsolen efter hennes gympa. 
 
(null)
 
.. och medan Alice gympade passade jag på att riva av ett snabbpass på gymmet. Bästa upplägget. Snart blir det inte mycket av den varan. På torsdag går mitt gymkort ut. 
 
Och nu är jag laddad för en ny vecka. Solen har smält bort frosten och mitt nagellack har torkat. Jag är så redo som man kan bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0