Sommarlov

Sommarlovet rullar på och det är HÄRLIGT. Vi har hittills hållit oss hemmavid med små avstickare till höger och vänster. Tjusningen med Skåne är ju just att allt är så lättillgängligt. 

(null)

Vi har köpt en pool. Liten, men trivsam. Och högt älskad att svalka sig i varma sommardagar när utflykt inte står på agendan. 

(null)

Efter dopp passar det väl bra att ta sig en pannkaka eller två. Eller ett helt lass. För att sedan plaska vidare. 

(null)

I onsdags åkte vi till Mölle. Jag älskar Mölle! Känslan när man kör in i byn får mig att vilja sälja allt jag äger och köpa en stor villa längs Strandvägen på Mölle istället. I februari är jag inte fullt lika sugen. 

Just denna gång nöjde vi oss med en lunch på Mölle Krukmakeri. Fullt av folk och servicen var därefter, men UNDERBAR ambiance på hela stället. Bara den är värd ett besök. 

(null)

Efter lunch blev det bad för de som ville. I Solviken finns det en barnpool precis vid havet. Snäppet bättre än hemmapoolen. Och så är ju utsikten på Mölle oslagbar. 

(null)

Idag var vi på överskattade Österlen. Igen! Jag ville få revansch på Örum 119, där vi inte fick plats sist. Jag har tydligen ingen stolthet i sådana här sammanhang. Glad var jag när jag fick pizza och kaffe i magen. Och bilden till trots är detta det enda jag har i magen. Otroligt osmickrande passform i klänningen när jag inte sträcker på mig ordentligt. 

(null)

Otto var tvungen att ta ett viktigt telefonsamtal. 

(null)

Här har vi hela barnaskaran i gräset. Mycket mutande bakom denna bild. 

Nu återstår nästan två veckor av min semester och mycket annat ska hinnas med. En bilresa till Stockholm! En födelsedag! Överraskningar? Oavsett vad så stannar såväl familjen Stam som skattepengarna i Sverige. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0