Stockholm i bilder

Lagom tills regnet kommer börjar jag vemodigt nog jobba imorgon igen. Semestern har dock behandlat oss väl. Mycket väl! Vi har rest runt med bil i Sverige och haft oss. En lagom tur för en relativt stor familj. Vi körde till Stockholm, där vi fick tre dagar i Täby med goda vänner, god mat och fint väder. Barnen älskade att bada i såväl pool som i hav och att leka med nyfunna vänner och djur. Jag njöt av solen, vinet och miljöombytet. 

(null)

I bilen på väg uppåt landet. Fortfarande vid gott mod och inte jättetrötta på att sitta i en bil. Än. 

(null)

Vi stannade till vid Brahehus för lunch och rastning av barnen i slottsruinen. Och för att se utsikten över Visingsö. Sedan tutade vi vidare. Ingen rast, ingen ro. 

(null)

Det var fullt ös i poolen nästan hela tiden. Jag har kommit fram till att jag absolut inte vill ha pool. Inte bara för att man ska ha koll på sina egna barn, utan även grannbarn och annat löst folk som vill bada. Huvaligen! Bortsett från det; mycket härligt!

(null)
(null)

En eftermiddag åkte vi in till Skansen för att titta på - och klappa! - djur samt ägna oss åt diverse lekar. På en snöskoter och i en gammal lada, till exempel. 

(null)
(null)

Där vi bodde fanns en strand. Och en hund! Alice lyckades övervinna sin rädsla för båda och älskade till slut badandet och hunden lika mycket!

(null)

Otto var också med och fick ta sig ett par dopp mellan varven. En mycket energisk ung man.

(null)

På vägen hem stannade vi till i min gamla hemstad Nyköping för lunch och allmänt flanerande på bekanta gator. Bekanta för mig alltså. Men barnen, som var här för andra året i rad kände igen den fina blomnyckeln och gjorde sina infamösa poser framför den. Själv höll jag god min. 

Sedan var det raka vägen hem och höjdpunkten med hemkomsten - min egna säng. Jag läste avundsjukt någonstans att Serena Williams flyger med sig sin egen säng på alla sina tävlingar, men jag känner inte riktigt att jag har har uppnått statusen att ägna mig åt den typen av divaliteter riktigt än. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0