Working girl

Så var man tillbaka på jobbet igen och det känns som om jag aldrig varit borta. Efter en liten uppförsbacke förra veckan är jag nu inne i gamla hjulspår. Vad det känns som. Om mitt arbete bär frukt återstår att se, men jag har tre dagar kvar av mitt sköna överlämningsarbete, sedan är det fullt ös. Igen. 

Fördelen med att ha en hemmaman - förutom att middagen står på bordet klockan sex ibland - är att över huvud taget inte behöva bry sig om hämtning eller lämning. En sådan lyx! Jag önskar alla par lika delad föräldraledighet. Kanske inte så mycket för lyxen att slippa hämta, lämna och stressa, som för jämlikheten i relationen och ökad förståelse. Men att ha en bra jämbördig relation är naturligtvis inte allas prioritet. 

(null)

Jag lyckades knipa tillbaka min plats. Hade ju till och med lämnat en handkräm i hurtsen! Glad för det är jag när tiden för kyla och sprickor i händerna är här. 

(null)

Och sedan; hem till detta lilla busfrö. Samt hans syskon. Jag känner mig redan som en bättre förälder när jag inte behöver stå för allt tjatande och gnatande dagarna i ändå. Och som en sämre förälder för att jag inte träffar barnen lika ofta som förr. Den omöjliga ekvationen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0