Nyår

Så kom 2019. Ett nytt år, det sista för det här decenniet. Och vilket decennium! Tre barn, två jobbyten, giftemål och husköp. Årtiondet jag blev vuxen, skulle man väl kunna sammanfatta det med. Och trots att 2018 gick i 180 var det väl ändå ett helt okej år. Kanske inte globalt eller ur ett miljöhänseende, men på det personliga planet. Vår familj utökades med lille Otto och jag lärde mig äntligen att njuta av mammaledigheten. Jag gick ner 19 kilo (efter att ha gått upp 20) och vi hade den varmaste sommaren i mannaminne. Ett riksdagsval som resulterarde i just ingenting och en vit jul. Och nu ett nytt år. 

Nyår firades lugnt hemma. Efter en månad fylld av sjukdomar, ombyggnationer, festligheter och en orolig bebis kändes det bäst. Jag fick fira med dem jag gillar allra bäst - trots att två av dem kastade in handduken redan innan tolvslaget. 

(null)
(null)

Innan handdukarna kastades in var barnen festfina och poserade glatt. 

(null)

Bäst från 2018. Otto - en liten festprisse. 

(null)

Varmrätten - den enda rätt som fastnade på bild. Bergtungefilé, gömd under såsen. 

(null)
(null)

Tolvslaget, med två favoriter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0