December

Tillika sista månaden på året. Det kan inte upprepas tillräckligt; vart har 2019 tagit vägen? Om bara ett par veckor är vi inne i ett helt nytt decennium, vilket känns sjukt. Det har hänt så otroligt mycket på 10-talet!

Nog med nostalgi. Här har vi fått köra hela vägen in i kaklet på alla plan för att ta igen förlorad sjukdomstid. Jobb, träning, fest och födelsedagsfirande. Allt skulle bakas in i förra veckan. Denna - och nästa - vecka är tempot inte mycket lugnare heller. Sen är det jul. Jag nästan längtar till januari för att kunna slå ner på tempot lite grann. Inte en julklapp har jag köpt heller. Och inte vet jag hur det går med mitt konsultuppdrag. Jag både vill och inte vill stanna. Mest inte, men det är ingenting vi behöver gå in på nu. Vi tar oss istället en titt på hur december har sett ut hittills istället.  

(null)

Julen står för dörren och första gången vi lämnade hemmet efter magsjukedebaklet gick vi till tomten på skyltsöndagen. Var och en klädde sig efter förmåga och julkänslor. 

(null)

Väl hos tomten blev Alice blyg, men lyckades få fram att hon önskar sig en diamant. Vem kan klandra henne? Victor vill ha en fotboll. Otto skulle väl bli glad för valfri leksak från syskonens rum. Eller att ens få tillträde till rummen. Det kan få bli hans upplevelsepresent. 

(null)
(null)

För att bättra på julkänslorna bakade vi lussekatter i torsdags. Det var mest jag som bakade, men desto fler som ville vara med och mumsa på de nybakta bullarna. Inte heller det kan jag klandra dem för. 

(null)

I fredags var jag på julfest med jobbet och som på alla bra fester lät jag kameran ligga, men i söndags bjöds det upp till dans igen. Denna gång hos syster Yster, som inte fyllde år, men dagen för festligheterna låg inom felmarginalen. Hon bjöd på afternoon tea och bubbel. En synnerligen trevlig söndag! 

(null)

Bonusbild! Har man en lillebror ska man såklart passa på att klä ut honom. Här i klänning. Det gäller att passa på innan den egna viljan blir för stark. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0