Helgen

September sa bara swish och så var den förbi. Det känns som igår jag gick på maskeradfest den första september och imorgon är det redan oktober. Under tiden har dock höstvädret kommit med besked. Tiden utan jacka är ett minne blott, men jag gillar det ändå. Så länge regn och rusk håller sig borta är jag nöjd. Kyliga och krispiga dagar är något av det bästa som finns. Detta gav mig också en anledning att inviga min nya teddyjacka från Zara. En mysig historia. 

(null)

Och i helgen har vi äntligen fått återgå till våra vanliga rutiner. Fredagskväll med vegetariska hamburgare, sötpotatispommes och rödtjut. Och en ny serie! La casa de papel, som otippat nog är en spansk serie som verkar otroligt lovande. 

(null)

Innan hela fredagsmyset inföll var jag ute i förrådet och hämtade in alla barnkläder. Otto växer så det knakar och plötsligt passar inga kläder honom längre. Detta har medfört ett otroligt kaos i hela vardagsrummet. Kläder i slarvigt sorterade högar blandat med halvtomma flyttkartonger ÖVERALLT. Det får bli morgondagens uppgift att städa bort dem. Hur som helst snubblade jag över denna URGULLIGA leoparddräkt som jag köpte till Victor i Köpenhamn för nästan fem år sedan. Jag var tvungen att matcha. 

I övrigt har helgen mest gått i barnens aktiviteters tecken. Vi är nu äntligen på banan med tennis, gympa, fotboll och simskola igen. Till detta har jag även åkt på en begynnande förkylning som jag verkligen hoppas mynnar ut i ingenting. Så denna söndagskväll har jag gått till sängs med en god bok och en ljuvlig bebis. 

(null)

Även ikväll matchar vi visst i våra randiga pyjamasar. Ska detta bli en vana?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0