Tråkig dag

Inte genomtråkig, såklart, men många sysslor har blivit uträttade och jag känner mig i ärlighetens namn mer effektiv än uttråkad. Tvättat tre maskiner, bäddat rent i alla sängar, fått ett fönsterglas utbytt, lämnat kläder till återvinning, fotbollsträning med Victor, lagat mat, vikt tvätt, badat smutsiga förskolebarn och - slutligen - nattat tre barn. Puh! Som löken på laxen har jag även avslutat dagen med att betala en jäkla massa räkningar. November blev tydligen en dyr månad och jag skyller det främst på hemförsäkringen, som oannonserat damp ner i brevlådan. Eller oannonserat och oannonserat; den kommer ju i just november varje år. Tur att billiga december tar vid snart... 

(null)
(null)

Söte och glade lille Otto skojade och spexade medan syskonen badade. 

(null)

Victor var nämligen SMUTSIG efter fotbollen. 

(null)

Lillasyster var inte fullt lika nergrisad, men ett bad är aldrig en dålig idé. Alltid något smuts som ska tvättas bort, alltid någon matrest som har fastnat i håret. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0