The glow

Jag har ju under året som gått fyllt 35 och har en hy som INTE är vad den en gång var. Tycker att den börjar kännas tunnare och lite slappare. Man vet ju vad som komma skall. Så det var bara att ge sig ut i jakt på retinol. Räddningen. Om det inte hjälper får jag överväga mer radikala, dyrare, alternativ. Eller landa tryggt i att åldrandet är en del av livet. 

Jag har aldrig testat krämer med retinol i förut, har väl inte tyckt mig behöva det. Nu har jag kört kvällstid i en vecka och blir redan leggad på Systembolaget. Själv märker jag väl marginell skillnad än så länge, men är det någon gång min hy känns som bäst är det direkt efter all insmörjning på kvällarna. Jag kan riktigt känna hur den tajtas åt. Som bortblåst på morgonen. 

(null)

Efter dusch, rengöring, ansiktsvatten, vattenbaserat serum, någon smörja med retinol, nattkräm och ögonkräm. That’s it!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0