Tung dag

Efter en natt med dålig sömn var jag ändå glad att komma till jobbet i god tid för att beta undan allt som undanbetas ska. Men säg den lycka som blir långvarig, då jag en dryg timme in på arbetsdagen nåddes av beskedet att Victor har löss. Det var bara att packa ihop igen, rusa till apoteket och sedan köra och hämta såväl Victor som hans syster. Så istället för att i lugn och ro jobba på mitt kontor har jag avlusat fyra familjemedlemmar (inklusive undertecknad, i förebyggande syfte), tvättar fem maskiner tvätt (trots att löss inte smittar den vägen), lagat mat, försökt roa uttråkade barn samtidigt som jag mailat och - dagens värsting - tagit en sista svängom i en bortsmältande pulkabacke. Förhoppningsvis är det här det sista vi ser av snön - och lössen. Men som rutinerad avlusningsexpert vet jag numera hur lössen ska hanteras. Det är mer än jag kan säga om snön. 

(null)

Medan lusschampoot verkar.

(null)

Efter en tung dag med få pauser kopplar jag nu äntligen av med... Donald Trump!? Bokklubbsboken som ska vara utläst tills på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0