Internationella konsumentdagen

Idag är inte bara dagen för BF - beräknat förlossningsdatum - utan även internationella konsumentdagen. Detta betyder naturligtvis inte att man ska konsumera som bara den, utan snarare tänka över sin konsumtion och konsumera smart. Själv har jag, i brist på barnafödsel, konsumerat något så klimatsmart som ett gymkort. Minimal miljöpåverkan, något jag verkligen behöver - eller kommer att behöva inom kort - och dyrt som satan. Det sistnämnda var naturligtvis inte ett krav, men något jag kände mig tvungen att påpeka. 

Utöver detta har jag även konsumerat två barnklippningar. Eftersom Victor knappt såg ut under sin lugg och länge har tjatat om att han vill ha kort hår (eller hår som Hulken. Är det kort?) och jag såg en möjlighet till att slippa eventuella framtida lusepidemier, rök det långa håret, medan Alice fick nöja sig med lite fräschare toppar. 

Och det var allt för idag. Imorgon jobbar jag förhoppningsvis sista dagen innan föräldraledighet och sedan hoppas - och tror - jag på åtminstone ett par dagars vila innan det är dags att föda. 

(null)

100% betyder ingenting för mig. Men en liten milstolpe är det allt!

(null)
 
På gymmet! På BF! Det var inte igår och det känns som jag kommer ha en liten uppförsbacke efter eventuell förlossning. Eller som fortsatt gravid. 

(null)
(null)

Nyklippta och fina kopplar vi av med en fika. Men om sanningen ska fram var det mest jag som kopplade av. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0