Helgen

Helgen har sprungit förbi oss som vanligt. Fredagskvällen, tillika - vad jag tror - dagen då jag gick på ledighet, firades med en stor portion sushi. Jag längtar så tills jag inte längre behöver plocka bort tonfisken eller säkerställa hur laxen är tillagad. Bara ösa på liksom. 

(null)

I lördags sken solen förrädiskt, för ute var det iskallt med kyliga och starka vindar. En stanna-inne-dag med andra ord, medan söndagen bjöd på någon plusgrad och mer chans till utelek. När Victor var på simskola och Alice hade en kompis på rummet passade jag på att sitta ner i två sekunder och beundra solens gång bakom markisen. Markisen - ett tråkigt köp för tre år sedan, men så värt det!

(null)

Och nu då? Fyra dagar efter BF och hemma. Det känns som om jag skolkar, men jag har ju faktiskt beviljad semester i tre dagar innan min föräldraledighet kickar in. Med tusen planer och en dålig natts sömn i bagaget får vi se var det hela landar. Förmodligen inte på BB. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0