Trettonhelgen

Hur tråkigt det än är att julen och all ledighet är över tycker jag att det är relativt skönt att vara inne i vardagslunken och alla rutiner igen. Trettonhelgen, som inte bjussat på en enda extra ledig dag, sätter p för alla helgdagar fram till påsk. Vi gjorde det bästa - eller det enda - som fanns att göra av en sådan onödig helgdag och åkte till Leos lekland. Andra gången för mig, som hittills har lyckats ducka alla kalas där. Något jag även kommer att göra fortsättningsvis, med facit i hand efter en eftermiddag där. 

Idag visade solen sig för första gången i mannaminne; en lågt stående, jobbig-att-få-i-ögonen-sol. Vi kände dock att vi var tvungna att gå ut i den kyliga januarluften när det för en gångs skull inte regnade. Så det blev en fullproppad husvisning och en utflykt till landet. Därefter städade jag undan kvarlevorna av julen och lagade en vegetarisk gryta. Det är hög tid att bli lite nyttig nu efter helgernas - och höstens - alla frestelser och onyttigheter.  Om en vecka går mitt gymkort påpssligt nog ut. 

(null)

Alice hade i vart fall inte tråkigt i studsmattan på Leos. 

(null)

Kallt väder kräver varma skor. Varmare än dessa från inuikki är nog svårt att hitta. Premiär idag. Jag både vill och inte vill behöva använda dem igen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0