Januari

Månaden som aldrig verkar ta slut. Januari har pågått i en halv evighet, men ändå har bara halva månaden gått. Med andra ord är det långt kvar till löning, men ännu längre sedan man fick lön. Så nu blir det blodkorv och kranvatten ett par dagar till. Skämt åsido, väldigt lite skulle få mig att äta blodkorv, men jag kanske inte öser på med oxfilé till helgen. Kanske.
 
Året hade kunnat få en bättre start. Mitt humör är i botten samtidigt som jobbet inte flyter på helt osmidigt. Detta, i kombination med den enorma trötthet jag känner när mörkret är påtagligt vad som känns som dygnet runt nu när alla glada juleljus har plockats undan, gör denna månad till årets värsta. Hoppas jag innerligt, i alla fall. 
 
Men nog om det. Det nya året kan ju inte bara inledas i moll. Lite ljusglimatar finns också. Vi går mot ljusare tider! Jag hade en trevlig bokklubbsmiddag igår, där det till mångas stora förtret, men till min glädje, valdes Fire and Fury till nästa träff. Nästa vecka är det tjejmiddag för första gången i mannaminne och inom en månad kommer jag att bli dubbelfaldig moster. Året har bara börjat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0