Footner

För ett par veckor sedan var jag så mätt på vintertrötta fötter att jag höll på att krevera. Lösningen? Footner, alltid. Man stoppar in fötterna i en slags strumpa, sitter still i en timme och sköljer sedan av dem. Resultatet? Efter ett par dagar börjar det falla av mer hud från fötterna än vad man trodde var möjligt. När man tror att det inte kan falla av mer, faller det av lite till. Och sedan blir fötterna nästan lika mjuka och fina som på en nyfödd. Nästan. 

Nu har mina fötter äntligen tappat all överskottshud och det börjar kännas någorlunda okej att visa dem igen. Inte för att jag vet var eller varför jag skulle göra det när vädret bjuder på hela sju minusgrader, men jag piggade ändå upp fötterna ytterligare med lite nagellack. Nu ska jag bli duktig på att hålla dem såhär. Åtminstone till sommaren. 

(null)

Kanske inte den BÄSTA manikyren som gjorts, men vem tänker på det? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0