Studentskan

Så lider augusti mot sitt slut. Redan imorgon valsar vi in i september och årets första höstmånad. Temperaturen har redan börjat sjunka och det hänger regn i luften. Ingen är gladare än jag. En annan sak som september medför är att jag ska bli student på nytt. På måndag drar en mustig termin litteraturvetenskap igång och vi får se hur länge jag pallar trycket. Jag, som knappt lyckas läsa ut en bokklubbsbok på två månader, ska nu klämma ett par böcker och dikter I VECKAN. Och en inlämningsuppgift per vecka på det. Så varför utsätter jag mig för detta? För att Malmö stad är snåla och kaosbarnen vill stimuleras mer än femton timmar per vecka på förskolan, lyder det enkla svaret. Fel kanske, men så välbehövligt. För oss alla. 

(null)

Den lille ska få lite lugn och ro hemma utan syskonen över sig hela tiden. Med sin mamma, som kommer ha näsan i en bok större delen av tiden?

(null)

Nu trappar vi upp timmarna och stimulansen för dessa två. Inte en dag för sent. 

(null)

Tillsammans alla tre. Förhoppningsvis kommer de ha stor glädje av varandra i livet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0