Ny på jobbet

Anledningen till mitt långa blogguppehåll heter ny på jobbet. Jag har insett att jag har börjat arbeta i en organisation där det ges inget eller mycket begränsat utrymme till att vara just ny. Man förväntas kunna det mesta redan andra veckan. Smekmånaden blev med andra ord kort.


Men vem är jag att klaga? Det är ju exakt den här sortens utmaning jag har suktat efter de senaste åren. Trots det kan jag inte låta bli att tänka tillbaka på Fujitsu med viss nostalgi. Allt det dåliga, som irriterade mig dagligen, är som bortblåst. De fräscha lokalerna, fruktkorgarna, friheten och de jovialiska kollegorna får mig att för en millisekund ångra mitt oångringsbara beslut. Då glömmer jag dock det viktigaste; hur arbetsuppgifterna tråkade ut mig, bristen på engagemang och utmaningar och det ständigt överhängande hotet om att ens tjänst - med all rätta - skulle outsourcas till Estland. Nej, det här blir nog bra. Jag ska bara komma in i vanan att jobba. Heldagar dessutom. 


I helgen tog jag ett välkommet datoruppehåll och ägnade mig åt de här två. Här på en klassisk efter-fotbollen-fika på Gateau. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0