Fars dag

Fars dag verkar ha gått ifrån att vara en privat familjeangelägenhet - att fira far i huset - till någon slags tävling på sociala medier - vem kan hylla husets far mest? Jag förundras över hur många det är som lyckats få barn med den absolut bästa pappan i hela världen. Jag förundras också över hur många bilder på nyfödda bebisar på en halvnaken pappa man kan se innan man känner ett starkt behov av att tvätta ögonen.
 
I vår familj blev det ingen hyllning på instagram. Pappan ifråga har inte instagram och jag har inget behov av att tala om något så självklart för omvärlden; att jag lyckades skaffa barn med en hyvens man. Vi firade dock med en traditionsenlig fars-dags-pyjamas, sovmorgon, frukost på sängen, utelunch och god middag. Fadern fick också åka och träna ett par timmar på kvällskvisten. Det var med andra ord som vilken dag som helst, plus pyjamasen. Fars dag.
 
(null)
 
En pappa som tar sig tid att läsa för sina barn. Sicken en!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0