Helgen!

Det är redan onsdag, så helgen har passerat med råge, men det var en härlig långhelg vi hade. Solen sken och det var rena rama sommarvärmen. Annat är det nu; 13 grader, regn och rusk. Förhoppningsvis gör sommaren återtåg SNART. 


Hur som helst. Helgen var underbar och bestod inte minst av mors dag, men även utflykter till Österlen, Sibbarp och Höganäs. En blandad kompott. 

I torsdags åt vi pizzor på gudomliga Kafferosteriet i Löderup. Jag har hört rykten om att det här är sista sommaren de har öppet. Ett sådant vansinnigt slöseri. Men det är väl det som händer när anti-kapitalister driver företag. Hoppas dock fortfarande att det bara är ett illasinnat rykte. 



I fredags var jag ledig med barnen. Vi tog det chill och åkte till Sibbarp för att äta glass. Jag känner redan nu att detta kommer att bli en glassintensiv sommar. 


Lördagen visade sig bli årets hittills varmaste dag. Vi återvände till Sibbarp - denna gång för att äta lunch på underbara Kajuteriet. En fantastisk liten pärla vid havet. Och det bästa av allt är att det är cykelavstånd dit. Därefter hojade vi vidare till brofästet för utsikt och motion. 


På självaste mors dag fick jag en finfin morsdagslunch på Bryggan i Höganäs innan det bar av till Flickorna Lundgren i Arild för en orimligt dyr kopp kaffe, men mycket prisvärd omgivning. 

Helgen har med andra ord bestått av matintag i olika former på olika soliga ställen i Skåne. Bästa sortens helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0