Gräsänkehelg

Eftersom Erik skulle springa Göteborgsvarvet i helgen har jag varit gräsänka i dagarna två. Egentligen i dagarna tre, eftersom jag tvingades vabba med två mycket friska barn i fredags. Barnens energinivå har skjutit i höjden på sistone och att Victor hade fotbollsträning i Bunkeflo idag underlättade ju inte direkt. Jag var med andra ord minst sagt tacksam när Erik kom hem för avlastning. Så tacksam att jag drog till gymmet en längre stund bara för att få lämna hemmet. Ensam. 

 
Jag vet att jag inte har någon rätt att klaga och barnen är stundtals väldigt gulliga, men jag undrar så hur ensamstående flerbarnsföräldrar får ihop det!? Alltså; hur ÖVERLEVER de? Nattning, matning, hämtning och lämning VARENDA dag. En extra stor eloge till dem. Och lätt huvudvärk för mig som kör en likadan, fast lite mer utdragen, helg igen om två veckor. Kanske skippar vi fotbollen då. Ja, så får det bli. 
 
 
Gulliga ändå. Knoll och Tott spexar innan långpromenad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0