Estland

Efter 25 års frånvaro återvände jag till Estland. Jag hann tyvärr (?) inte se så mycket av staden, men hann med en kortare promenad och en öl i solen i Tallinns gamla stadskärna. Det har nog hänt en hel del sedan jag var där sist (allt annat vore jättekonstigt) och riktigt gamla byggnader trängdes med splitternya monument. Överallt byggdes det och jag fick ett ganska rörigt intryck av staden. 

 

Mindre rörigt var hotellet, som inte kan klassas som något annat än femstjärnigt. Och nu pratar jag inte bara om estniska stjärnor. Sällan eller aldrig har jag bott på ett SÅ lyxigt hotell, framför allt inte i jobbsammanhang. Att kvällen avslutades med vin, cava och champagne på hotellets Skybar försämrade inte direkt intrycket. 

 

 
Utsikt från mitt hotellrum och utsikt från det klaustrofobiskt trånga flygplanets fönster. Sol och fyra grader varmt i mitten av maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0