Guldbaggen

För att prokrastinera och slilppa mecka med våra nyförvärvade bokhyllor fastnade jag framför Guldbaggegalan på TV igår kväll. Skådespelarna och filmerna smög sig relativt obemärkt förbi. Jag har inte varit på bio på evigheter, än mindre sett en svensk film sedan.. nej, jag kan inte ens minnas det. Men det här är ändå svensk films motsvarighet till Oscarsgalan och jag tänkte att lite glam och vackra klänningar en tråkig måndag i januari kan ju inte skada. Och jag fastnade. Inte på grund av klänningarna eller filmerna, utan på grund av programledaren Petra Mede. Vilket GENI hon är! Hundra procent närvaro och en skämtare av rang. Samt snygg. Hon är nog det största stjärnskottet vi har i Sverige.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0