Från arkivet

Efter flera ÅR av tankeverksamhet, gjorde jag äntligen slag i saken igår. Jag köpte en USB-sticka, till vilken jag ska ladda över alla bilder från min gamla jobbdator. Jag har ju inte riktigt kunnat eller velat skrota datorn innan detta gjorts, trots att den om något sjunger på sista versen.. och har så gjort ett tag. Hemma står en nyare modell, som i princip bara används när jag jobbar hemifrån eller är på resande fot. Men nu! Nu ska det bli andra bullar. Nu ligger bilderna i tryggt förvar på stickan och jag har egentligen ingen anledning att längre använda min tagnentsfria, sexåriga dator.
 
Det roliga med att lägga över bilder var att jag till viss del gick igenom bilderna och hittade ett par gamla godingar. Och inte-så-godingar. Bland annat slogs jag av hur mycke större min mage var med Victor än med Alice. Så vägde han också nästan ett kilo mer vid födseln. 
 
 
Bakom magen sitter jag. Man blir ju allt annat än sugen på att vara gravid när man ser dessa bilder. Usch och fy!
 
 
Men sedan kom den här lille belöningen och livet blev sig aldrig mer likt. Idag ska han på utflykt och snart tar han väl studenten.
 
 
Victor var oerhört söt. Både som jätteliten och modell större. Och fortfarande, men de bilderna ligger inte här.
 
 
2014 var en varm sommar; vi bodde i Ystad och jag var nygravid med Alice. Känns som ett halvt decennium sedan. Vilket det nästan är. (Jag sade nästan).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0